پرسش‌های همیشگی

  • اگر دبیرخانه هیئت امنا قرارداد را تمدید نکند،‌ داده‌ها و اطلاعاتی که در زمان قرارداد وارد سامانه کرده است، چه می‌شود؟
    مجموعه چنین داده‌ها و اطلاعاتی در یک بسته به دبیرخانه هیئت امنا تحویل خواهد شد.
  • قرارداد استفاده از سامانه چگونه است؟
    قرارداد دارای دو بخش است. در بخش نخست، خریدار لوح فشرده (پکیج)‌ نصب و راه‌ اندازی سامانه و دسترسی به آن را در نشانی OMANAONLINE.IR برای یک بار خریداری می‌کند و از سال دوم به بعد نیز با پرداخت هزینه پشتیبانی در آغاز هر سال،‌ از خدمات سامانه برای آن سال استفاده می‌کند.
  • آیا کد منبع سامانه نیز در اختیار خریدار قرار می‌گیرد؟
    خیر. اصل و کد منبع «سامان‌ها» و دامنه اینترنتی آن به فروش نمی‌رسد و «خریدار» نمی‌تواند حق استفاده از آنها را به شخص ديگري (حقيقي يا حقوقي) واگذار کند.
  • خریدار برای کار با سامانه به چه امکاناتی نیاز دارد؟
    خریدار برای کار با سامانه تنها به مرورگر Google Chrome یا Firefox، نرم‌افزاری برای باز کردن فایل‌های PDF، و نرم‌افزاری برای باز کردن تصاویر نیاز دارد.
  • چه زمان‌هایی می‌توان از سامانه استفاده کرد؟
    استفاده از خدمات سامانه در همه روزهای هفته و همه ساعت‌های شبانه‌روز شدنی است. در زمان‌ روزآوری سایت و سامانه، دسترسی کاربران به خدمات محدود می‌شود. این زمان‌ها پیش‌تر و با پیام‌های سیستمی به آگاهی کاربران خواهند رسید. عوامل دیگری مانند قطعی اینترنت کشور و اختلال در کار مرکز داده (Datacenter) به دلیل قطعی شبکه یا منبع تغذیه نیز می‌توانند خدمات را محدود یا از دسترس خارج کنند.